Magentazorg aan het woord

Implementatietraject incontinentiemateriaal

Magentazorg is een toonaangevende zorgorganisatie met ruim 1.500 medewerkers. Zij bieden ouderen een warm thuis en de benodigde (gespecialiseerde) zorg en ondersteuning op veertien wooncentra in de regio Noord-Kennemerland. Uitgangspunt van de zorg- en dienstverlening van Magentazorg is de persoonlijke levenssituatie van de cliënt. Iedere cliënt wordt gewaardeerd in zijn of haar eigenheid, waarbij zijn/haar waardigheid wordt geborgd en zelfstandigheid bevorderd.

 

Brenda Nootenboom Inkoopadviseur, voorheen hoofd van de afdeling Logistiek en Services, is nu ruim 12 jaar werkzaam bij Magentazorg (tot 2008 Stichting de Blink). “Onze organisatie is continu in beweging en daar moeten wij op blijven anticiperen. Zo zien we een daling in het aantal cliënten op de dagopvang en loopt de vraag naar kleinschalig wonen op. Er wordt gewerkt aan nieuwe locaties die wij straks ook gaan voorzien van de juiste materialen en producten.”

 

Van ’t Veer, nu King Nederland, is al jaren een leverancier van ons en bekend in de wijken. We hebben een periode de non-food producten bij een andere partij ingekocht, maar inmiddels loopt de samenwerking met King alweer drie jaar en geheel naar wens. Sinds januari dit jaar is hier ook de productgroep incontinentiemateriaal bijgekomen”.

Aanbesteding incontinentiemateriaal

“Vorig jaar hebben wij een grote aanbesteding voor incontinentiemateriaal gehad, een pittig traject. Zorgvuldigheid was geboden. Er is een uitgebreide testfase geweest omdat we het niet hebben over het wisselen van het type handdoekjes. Daar merkt een cliënt over het algemeen niet zo veel van. Met incontinentiemateriaal is dat heel anders. Het kan onprettig zitten of cliënten kunnen er andere ongemakken van ondervinden, bijvoorbeeld in de vorm van huidirritatie.

 

“Het team van King is flexibel en acteert snel op onze vraagstukken.”

Per 1 januari 2017 zijn wij dan ook volledig overgestapt naar een andere merk incontinentiemateriaal. Deze kwam na de testperiode unaniem uit de bus. Distributeur van dit merk is King. En aangezien King al bij onze locaties over de vloer kwam, was dit voor ons een voordeel. We hebben daarmee één leverancier kunnen reduceren. Dat is voor ons toch ook weer winst.

 

Verloop implementatietraject

We hebben voor dit gehele traject enkele maanden uitgetrokken, inmiddels is de gehele implementatie achter de rug. King heeft ons hierin goed ondersteund. Daarbij waren de lijnen kort. Na enkele kleine opstartproblemen hebben we nu de bestel- en leverprocessen goed lopen. Wij werken nu ook met het King bestelsysteem voor alle locaties. Dit werkt prettig. Alle locaties houden nu zelf hun voorraad bij en krijgen direct alles op locatie geleverd.


We blijven ook de komende periode samen met King werken aan het finetunen van de logistieke en financiële processen en bijbehorende dienstverlening”.


#allesgeregeld

Meer weten

Wilt u meer weten over onze dienstverlening of heeft u een specifieke vraag voor uw organisatie, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Meld je aan voor de nieuwsbrief