King en Crabbehoff: vernieuwde samenwerking

King/D-Care verzorgt voor Protestantse Zorggroep Crabbehoff (PZC) het volledige pakket aan medische disposables; van handschoenen en mondmaskers tot thermo- en bloeddrukmeters. In het afgelopen jaar is binnen de samenwerking de transitie gemaakt van het leveren van producten naar het zoveel mogelijk ontzorgen van de medewerkers. Zo levert King/D-Care haar bijdrage aan de kwaliteit van zorg die PZC iedere dag levert.

 

Mark Vosselman is Directeur Bedrijfsondersteuning bij PZC. Toen hij daar anderhalf geleden startte, bestond er al een samenwerking met King/D-Care. ‘We constateerden echter dat we nog veel meer uit de samenwerking konden halen, met name in het ontzorgen van de medewerkers op de vloer en het stellen van realistische KPI’s.  Het gaat erom dat onze medewerkers zich kunnen richten op het primaire proces, op het leveren van de juiste zorg en ondersteuning aan cliënten in inwoners. Daarvoor moeten ze bijvoorbeeld makkelijk kunnen werken in de webshop, snel producten kunnen toevoegen, op tijd hun bestellingen ontvangen en snel geholpen worden bij vragen of onduidelijkheden.’

Een nieuwe aanpak

Met dat gegeven besloot Marcel Hofman – Key accountmanager bij King/D-Care – om de samenwerking met PZC compleet anders aan te pakken. Mark legt uit: ‘ Het werd zijn belangrijkste streven om de medewerkers op de afdeling te faciliteren. Dat startte met een concreet actieplan en bijbehorende KPI’s, bijvoorbeeld met betrekking tot maximale levertijden, productbeschikbaarheid en het tijdig opvolgen van vragen of verzoeken. Een van de belangrijkste verbeteringen is dat Marcel regelmatig een inloopspreekuur houdt, waar onze medewerkers allerlei, veelal praktische, vragen kunnen stellen. Dat is ongelooflijk waardevol gebleken. Daarnaast vervullen onze kwaliteitsverpleegkundigen, als aanspreekpunt voor de medewerkers met betrekking tot het assortiment, een sleutelpositie in het samenspel tussen de afdeling en King/D-Care. Daarom is het essentieel dat ook deze interactie efficiënt verloopt.

 

Dit past allemaal bij onze strategie om de verantwoordelijkheid laag in de organisatie te leggen. Medewerkers weten zelf het beste wat ze in de dagelijkse praktijk nodig hebben, dus dan kunnen ze dat ook zelf het beste inkopen. Daar moeten ze dan wel in geholpen en ondersteund worden. En dat gebeurt nu ook.

“De aandacht die King heeft voor de medewerker op de vloer, maakt voor ons het verschil. Het is voor mij het belangrijkste dat zij tevreden zijn over de dienstverlening’’

Kwaliteit van zorg

Het beschikbaar hebben van de juiste materialen en kwalitatieve producten, is binnen de zorg eigenlijk een hygiënefactor. Maar wel een hele belangrijke: Als je als zorgorganisatie te maken krijgt met lange levertijden, dan brengt dat direct de kwaliteit van onze zorg in gevaar. Door samen met King/D-Care de processen strak te trekken, door gezamenlijk duidelijke en realistische KPI’s af te spreken en met elkaar te evalueren, kunnen wij de kwaliteit van onze zorg hoog houden en zelfs verhogen. Met het samengaan van King en D-Care kunnen zij een nog breder pakket aan ons leveren. Met het vertrouwen in de manier waarop de samenwerking nu verloopt, gaan we dat absoluut onderzoeken.’

Protestantse Zorggroep Crabbehoff

Protestantse Zorggroep Crabbehoff biedt aan ouderen en mensen met een beperking een compleet dienstenpakket van wonen, welzijn en zorg. Dat doet zij vanuit drie locaties in Dordrecht. Waar van oudsher de focus op zorgverlening lag, heeft PZC nu als doelstelling om haar cliënten en inwoners zo optimaal mogelijk te ondersteunen in hun streven naar een zelfstandig en zinvol leven. De individuele vraag om zorg- en dienstverlening is daarbij het vertrekpunt.

Meer weten

Wilt u meer weten over onze dienstverlening of heeft u een specifieke vraag voor uw organisatie, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Marcel-Hofman-King

Marcel Hofman

Key accountmanager

Jos-Polman-King

Jos Polman

Klantteam manager Zorg

Meld je aan voor de nieuwsbrief