King adopteert bijenvolk

Door de intensifiëring van de landbouw, het pesticidegebruik, de verstedelijking, klimaatwijzigingen en ziektes gaan de honingbij en bijna 2000 wilde bijen soorten in Europa al decennialang achteruit.  Dat is problematisch voor de biodiversiteit, de economie en onze gezondheid. Naast honingbijen zijn vooral de wilde bijen, zoals hommels, metsel- of behangersbijen, goede bestuivers. Deze bestuiving is levensnoodzakelijk voor onze voedselvoorzining. 84 procent van de belangrijkste gewassoorten voor menselijke  consumptie, zoals fruit, groenten en noten, is afhankelijk van bestuivende insectensoorten.

En dus gaan wij de bij helpen! Bunzl (moederorganisatie van King) ondersteunt elke 2 jaar een goed doel en heeft voor 2020 – 2021 gekozen voor de bij. Dat wil zeggen dat we een samenwerking hebben met de Bijzaak, een organisatie van imkers die bijenkasten plaatsen en onderhouden. Elke dochteronderneming van Bunzl heeft haar eigen ‘’bijenvolk’’ geadopteerd. In totaal heeft Bunzl 12 bijenkasten en dragen we zo samen ons steentje bij aan het behouden van de bij.

Het duurzaamheidsbeleid “Believe” van King/Bunzl is gebaseerd op een bijensamenleving. Honingraten zijn op meerdere vlakken met elkaar verbonden, bijen hebben een zeer goed georganiseerde samenleving en iedereen is van belang in de kolonie. Vergelijkbaar met de bedrijfsstructuur van Bunzl.

Duurzaamheidsbeleid King

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is al ruim 9 jaar een belangrijk onderdeel van de bedrijfsfilosofie van King. Met Believe geven wij vorm aan onze ambities voor een eerlijke en duurzame wereld. Want wij geloven in een duurzame toekomst!

Believe bestaat uit verschillende pijlers; BeGreen, BeFair, BeSustainable, BeDifferent en BeHappy. Deze kernwaarden bepalen enerzijds de manier waarop we tegemoet komen aan de behoeften van onze klanten en leveranciers, anderzijds onze zienswijze ten aanzien van het milieu en onze interne bedrijfsvoering.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief