Veelgestelde vragen
Het snelste antwoord op jouw vragen vind je hieronder.
Algemeen
Ik wil klant worden bij King. Wat moet ik doen?
Je kunt klant worden via het contactformulier. Wij nemen dan contact met je op voor aanvullende informatie. Alleen ondernemingen die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel kunnen klant worden van King.
Wat zijn de openingstijden van King?
King is van maandag tot en met vrijdag geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur.
Ik heb een vraag over een factuur. Aan wie kan ik die stellen?
Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via 0344-673673 of sales@king.nl
Kan ik als particulier ook bij King bestellen?
King is een groothandel, daarom kunnen alleen ondernemingen die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel klant worden van King.
Welke branches levert King?
King richt zich met name op de zorg, overheid, onderwijs en zakelijke dienstverlening. King is onderdeel van Bunzl. De Bunzl groep heeft in Nederland momenteel tien bedrijven, die allemaal een andere markt bedienen of andere producten leveren. Lees hier meer over Bunzl.
Aan welke certificeringen voldoet King?
Op de pagina Certificeringen vind je een overzicht van alle certificeringen van King.
Ik heb een vraag over een bestelling. Aan wie kan ik die stellen?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 0344-673673, sales@king.nl of via het contactformulier.
Ik heb een opmerking over de website. Bij wie kan ik terecht?
Wij horen het graag! Laat je gegevens achter op de contactpagina.
Kan King ook producten voor mij op voorraad houden?
Ja, dit is één van de vele voordelen van King. Wij houden uw klantspecifieke producten op voorraad. Zo ben je geen kostbare opslagruimte kwijt en houden wij jouw voorraad in de gaten terwijl u zich op uw core business concentreert.
Wat is Bunzl?
Bunzl is beursgenoteerd aan de Londen Stock Exchange en wereldwijd marktleider op het gebied van non-food disposables. Lees hier meer over Bunzl.
Waar kan ik de privacy disclaimer vinden?
Lees hier onze privacy disclaimer
Bestellen
Heb je specifieke vragen over het plaatsen van een online bestelling? Dan verwijzen wij je graag de Handleiding King webshop.
Hoe kan ik mijn bestelling bij King plaatsen?
Je kunt een bestelling plaatsen in de webshop of per telefoon. Bekijk hier de handleiding van onze webshop
Wat is de webshop?
Op de King webshop kun je direct je bestellingen bij King plaatsen met de actuele prijzen (die jij met King hebt afgesproken). Je kan zien wat er op voorraad is én bestellijsten maken. Via deze link kun je een account aanmaken.
Wat is EDI?
EDI is het elektronisch uitwisselen van gegevens zoals: orders, orderbevestigingen, afleverberichten, facturen en catalogi in afgesproken formaten tussen de systemen van King en haar klanten (geen PDF’s). EDI zorgt voor meer snelheid, minder kans op fouten en ook nog eens minder papierwerk.
Als je wil starten met EDI neemt dan contact op met jouw King account manager
Wat is OCI?
OCI is de koppeling tussen de King webshop en het bestelsysteem van de klant. De klant klikt op een tegel in zijn bestelsysteem en komt dan op de webshop van King terecht. Hier kunnen artikelen uit het afgesproken assortiment met de bijbehorende prijzen worden besteld. Na het afronden van de bestelling wordt de bestelling naar het bestelsysteem van de klant gestuurd, waar het tot een order verwerkt wordt.
Als je wil starten met OCI neemt dan contact op met jouw King accountmanager.
Ik heb een vraag over een bestelling. Aan wie kan ik die stellen?
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via 0344-673673, sales@king.nl of via het contactformulier.
Hoe kan ik mij aanmelden voor online bestellen?
Vul het contactformulier in. Als u al klant van King bent, krijg je binnen twee werkdagen per e-mail uw inloggegevens toegestuurd. Bent je nog geen klant, dan zal jouw aanvraag in eerste instantie door onze accountmanager – die in uw regio werkzaam is- behandeld worden. Na aanmaak van een klantnummer ontvangt je van ons een klantnummer, bestel- en leverdag en de naam van onze accountmanager. Vervolgens ontvang je binnen twee werkdagen per e-mail inloggegevens voor de webshop.
Hoe werkt online bestellen?
In de bestelhandleiding kun je alle informatie over het plaatsten van een online bestelling terug vinden.
Ik ben mijn inloggegevens voor de webshop kwijt. Waar kan ik deze opvragen?
Je kunt het contactformulier invullen of ons mailen. Wij zullen je zo spoedig mogelijk een eigen wachtwoord per mail toezenden.
Hoe kan ik mijn bestelgegevens inzien?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 0344-673 673 of sales@king.nl.
Kan ik als particulier ook bij King bestellen?
Om bij King te bestellen moet je ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel.
Kan ik als particulier ook bij King bestellen?
Onze leveringsvoorwaarden kunt je hier vinden.
MVO
Heeft King een MVO beleid?
Jazeker. King heeft een uitgebreid MVO-beleid.
Wanneer is een product volledig composteerbaar?
Lees hier meer over composteerbare producten.
Wanneer is een product volledig recyclebaar?
Lees hier meer over recyclebare producten.
Wanneer is een product volledig gemaakt van hernieuwbare bronnen?
Lees hier meer over composteerbare producten.
Aan welke certificeringen voldoet King?
Op de pagina Certificeringen vind je een overzicht van de certificeringen waaraan King voldoet.
Wat zijn milieubewuste materialen?
In het Believe assortiment zijn veel producten opgenomen die gemaakt zijn van milieubewuste materialen. Lees hier meer.